پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۴۴:۰۳

کانال پاناما آماده عبور نفتکش‎های بزرگ می‎شود

باشگاه خبری فراساحل: کانال پاناما با افتتاح سومین مجموعه از حوضچه‎های توسعه‎ای خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ آماده عبور نفتکش‎های سوئزمکس با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن یا یک میلیون بشکه خواهد بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، هم اکنون ظرفیت عبور نفتکش‎ها در این کانال ۵۵ تا ۶۰ هزار تن است. اداره کانال پاناما اعلام کرد که شرکت Grupo Unidos Porel Canal) GUPC)، مسئول طراحی و ساخت حوضچه‎های توسعه‎ای، آزمایش حوضچه‎های جدید را در ابتدای هفته گذشته با موفقیت به پایان رسانده و تنها چهار درصد از مجموع فعالیت‌های ساختمان این بخش از توسعه کانال باقی مانده است.


اداره کانال پاناما همچنین اظهار کرد که شکافی که در ماه آگوست ۲۰۱۵ در مجموعه سوم از حوضچهها دیده شد، تعمیر شده است. یکی از مقامهای اداره کانال پاناما به نشریه پلاتس گفت: "انتظار داریم در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ این بخش از کانال عملیاتی شود." با تکمیل توسعه کانال پاناما عمق آب‎خور کشتی‎ها از سطح ۳۹.۰۵ فوت (۱۱.۹ متر) به ۵۰ فوت (۱۵.۲ متر) در حوضچه‎های جدید افزایش خواهد یافت. همچنین اندازه پهنه کشتی‎ها (beam) از ۱۰۶ فوت (۳۲.۳ متر) به ۱۴۰ فوت (۴۲.۶ متر) و طول آنها نیز از ۹۶۵ فوت (۲۹۴.۱) به ۱۲۰۰ فوت (۳۶۵.۷) افزایش خواهد یافت. با بازگشایی حوضچه‎های جدید کانال پاناما انواع کشتی LNGبر به جز کشتی‎های جدید نوع Q-Flex و Q-Max به ترتیب با ظرفیت‎های ۲۱۰ و ۲۶۶ هزار متر مکعب، می‎توانند از این کانال عبور کنند.



  کد خبر : 1471
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :